Pod pokličkou Cinema City - rozhovor s Oldřichem Kubištou nejen o tom, co se stalo v Brně

Řetězec multiplexů Cinema City patří do skupiny CineWorld rodiny Greidingerových, která se po sfúzování tří velkých řetězců, Cinema City, britského CineWorld a v USA Regal Cinemas, stala druhým největším kinooperátorem na světě. V České republice je řetězec Cinema City největším provozovatelem multikin s celkem třinácti multiplexy a jedním megaplexem, ve kterých v součtu nalezneme 133 sálů s 24.261 sedadly. Dnes Vám přinášíme rozhovor s Oldřichem Kubištou, který ve společnosti pracuje od roku 2002, poslední čtyři roky na pozici Director of Operations....

Ondřej Beck: Dobrý den, pane řediteli. V Cinema City Česká republika pracujete od roku 2002. Jak jste v této společnosti začínal? 

Oldřich Kubišta: Ve společnosti jsem začínal úplnou náhodou při studiích jako promítač. Jako student jsem chtěl pracovat na opačném konci filmového průmyslu, a to při natáčení filmů, reklam, klipů atd. Dělal jsem druhého asistenta režie například na filmu Rebelové nebo u České Sody. Když se odložilo natáčení Perníkové věže, tak jsem hledal jinou práci a v prvním multikině v ČR, původní Galaxii hledali promítače. Byla to výborná práce ke studiu, protože se tam člověk mohl v pohodě učit. Celý svaťák jsem byl nonstop v práci, pouštěl lidem filmy z 35mm a drtil se na maturitu. Do roka ze mne byl hlavní manažer Galaxie a když mi volali znova na Perníkovou věž a na další filmy, tak jsem byl už zamilovaný do „kinolajfu“ a následně jsem byl součástí teamu, který řídil celý rozvoj Cinema City až do současného stavu. 

OB: Za svoji 17 letou kariéru u Cinema City jste rozjížděl celou řadu nových multiplexů. Asi to bude špatně položená otázka, ale který z nich máte nejraději? A kde Vám třeba vznikly při rozjezdu největší komplikace a jak se Vám je podařilo vyřešit?

OK: Člověk má rád většinou všechny svoje děti, ale každé třeba trochu jinak. Největší vztah mám samozřejmě k Floře, která ve své době byla díky IMAX také nejnavštěvovanější kino v ČR a kde jsme se se skvělým teamem provozních čelili rekordním náporům i některým neuvěřitelným i úsměvným situacím. Ten team se mnou pak prošel řadou dalších výzev včetně převzetí Palace Cinemas v roce 2011, kdy se naše síť přes noc v podstatě ztrojnásobila.
Například jednou mi vtrhl do kanclu jeden velmi populární herec a začal na mě křičet, jakto že nehrajeme Harryho Pottera ve 14:40, když to máme v programu a ukázal mi program Village Cinemas Anděl.
Své jsme si také užili se 70mm IMAX mašinou, která pak zažila o řadu let později po digitalizaci návrat jak z říše snů na několik filmů od Chrise Nolana.

Samozřejmě určité komplikace provázejí jakýkoliv projekt a otevírání kin nevyjímaje. Například během stavby Chodova jsem si uvědomil, že zde jinak velmi zkušení architekti udělali řadu významných chyb při navrhování dispozic interiéru, které by měly negativní vliv na komfort klientů, a tak jsem byl nucen během stavby provést signifikantní změny v rozložení kina včetně získání příslušných povolení. Zároveň jsem byl i nucen měnit klíčové projektové manažerské pozice a dodavatele během stavby. Možná i díky značným porodním bolestem a nezbytnému hlubokému osobnímu zapojení na dennodenním projektovém řízení, které tento velkolepý a rámci ČR jedinečný projekt provázeli, jsem na tento projekt velmi pyšný.

OB: Český řetězec multiplexů a megaplexu Cinema City nabízí kromě klasických kinosálů i řadu prémiových formátů. Od jediného sálu IMAX v Praze na Floře přes tři 4DX sály, dva v Praze a jeden v Plzni až po tři sály s Dolby ATMOS a VIP sály v Praze v megaplexu na Chodově. Na jaké novinky se mohou Váši diváci v nejbližší době těšit?


OK: Cinema City v Čechách samozřejmě připravuje další velmi zajímavé novinky, ale bohužel s ohledem na mlčenlivosti u některých projektů o nich nemohu hovořit. 
Z projektu v Brně jsme nakonec museli odstoupit, protože se původní velmi atraktivní společný projekt pomalu nežádoucími změnami na straně developera proměnil v něco, co by určitě neodpovídalo našim představám a dohodnutým parametrům.
Místo toho chceme ale razantním způsobem posílit naše 2 stávající silné projekty v Brně, kde se určitě diváci mohou těšit na modernizaci projekčních technologií, zvukových systémů i pohodlí klientů v kině. Jednáme i o zajímavém překvapení, o kterém vím, že brněnští diváci dlouho sní, ale zatím nemohu nic prozradit.


OB: Řetězec CineWorld Group oznámil ve svých tiskových zprávách, že by ve svých multikinech chtěl postupně v rámci obnovy digitální projekční techniky standardu DCI přecházet na laserové projektory, jak s Laser-fosforem, tak i RGB Laserem. Kdy bychom mohli tyto změny v českých multiplexech Cinema City očekávat?

OK: Mohutnější rozmach laserových projektorů nás v Cinema City v Čechách čeká velmi brzy a za nedlouhou si budou moci diváci Cinema City vychutnat tyto technologie i v dalších lokacích kromě Chodova. Změny budou však inkrementální s ohledem na nemalé investice, které si tato technologie zejména při pořízení vyžaduje. 

OB: V souvislosti s předchozí otázkou. Váš první český megaplex v Praze na Chodově byl na všech 18 sálech vybaven projektory Barco se zdroji projekčního světla Laser-fosfor. Jaké jsou po cca 21 měsících Vaše zkušenosti s Laser-fosforem ve srovnání s projektory s xenonovými lampami? Přinesly Vám úspory slibované výrobci? A to jak na energiích, tak i v ohledně servisu a obsluhy?

OK: Zkušenosti jsou pouze pozitivní. Především si kvalitu projekce hodně chválí naši ctění zákazníci, ale samozřejmě že celková provozní stránka je mnohem příznivější v porovnání se stroji s xenonovými lampami, a to včetně úspor na jejich výměnu nebo při spotřebě elektřiny. 

OB: Vás nyní čeká velká profesní změna v rámci nadnárodního řetězce Cinema City. Prozradíte nám, jaká?

OK: Po téměř 19 krásných a nezapomenutelných letech plných naplňujících výzev v Cinema City CZ&SK, nastupuji na novou pozici Ředitele provozu v Cinema City Polsko od srpna 2019, kde naše společnost má v současnosti 34 multikin a roční návštěvnost kolem 20 milionů lidí. Rozhodně je to pro mě kariérní posun, a to i přes často zkreslené představy o našich severních sousedech živených mediálními kampaněmi určitých zájmových skupin, protože je to v určitých ohledech rozvinutější byznysové prostředí. A těším se na nové výzvy.
Český filmový mikrokosmos se všemi svými specifiky a nezapomenutelnými osobnostmi mi ale velmi bude chybět a doufám,
že se mi podaří zůstat v kontaktu s lidmi, se kterými jsem se tu pravidelně potkával. 

OB: Děkuji Vám mnohokrát za rozhovor a přeji Vám co nejvíce úspěchů a spokojených diváků v Cinema City Polsko.

Autor: Ondřej Beck