Rychlé zprávičky z Osla

Dovolím si přinést pár krátkých zpráviček z Osla, kde  asociace IMAGO pořádá konferenci s příhodným názvem Digital Cinema Conference.  I přes mé očekávání tato konference není zaměřena na kinaře, či distributory, ale především na filmové tvůrce, tedy producenty, kameramany, specialisty VFX a všechny ostatní profese podílející se na vzniku filmu. Během již uběhlých 24 hodin zde zaznělo mnoho zajímavých témat z úst opravdu povolaných osob, jakými jsou například Dave Stump (Quantum of Solace) se svým přízpěvkem o nutnosti metadat v produkci a postprodukci, DOP Klaus Vesth BVK se svou case study pre-produkce k filmu Red Baron, či Kommer Klein SBC  z evropského fóra digitální kinematografie se zajímavými postřehy  o nutnosti implementace širšího rozsahu FPS do specifik DCI. Velmi poutavá byla i case study filmu Oceans pana Luciano Tivoli AIC, ASC, popisující a srovnávající problémy skloubení plně digitálního záznamu se záznamem  35mm, postprodukční proces a samozřejmě i zajímavosti z vývoje speciálních Zeiss čoček pro snímání pod vodou za velmi ztížených podmínek.    Dalšími tématy, kterými se budou přední světoví odbodnící - Dave Stump, John Christian Roselund, Sean Bobbit, Carlos Alvares, Richard Lewis, Ted Schilowitz, Kasper Vesth, Klaus Vertkel, John Graham, Dave Monk,  a další -  zabývat budou například implementace 3D projekce do současné instalace, včetně problematiky stříbrného plátna, nutnost metadat v přípravě digitálního masteru pro DCI, dilema ukládání a archivace filmu v digitální podobě, filmová produkce v budoucnosti a další.   Součástí konference je i projekce traileru úspěšného českého filmu Václava Marhoula - Tobruk - který byl kompletně posprodukován v rozlišení 4K společností CINEPOST sídlící v pražském Barrandově. Projekce bude odbavena projektorem SONY v plné 4K kvalitě, odpovídající standardu DCI.