Seminář DIGITALIZACE KIN, DIGITÁLNÍ KOPIE – NOVÁ ŠANCE PRO DOKUMENTÁRNÍ FILM?

AKTUALIZOVÁNO 26.4.2010, prezentace Petra Vítka ZDE.

Evropou se rychle šíří vlna digitalizace kin a ani Česká republika s tímto procesem neotálí. Na našem území digitalizací prošlo již 60 kinosálů a toto číslo se každým dnem zvyšuje. Jaké jsou příčiny a důsledky tohoto nevyhnutelného vývoje?

Kdy: 23. dubna 2010, 14:00 – 17:00
Kde: FAMU

Hosté:
Petr Vítek (kino Aero, www.digitalnikino.cz)
Přemysl Martinek (ředitel Artcam)
Aleš Danielis (ředitel programového oddělení Bontonfilm)

Moderuje: Diana Tabakov (IDF)


Nahrazení projektorů pro 35mm filmový pás digitálními projektory s sebou nese snížené náklady na výrobu kopií, digitální kopie usnadní přepravu a zvýší se například i počet verzí s titulky. Jaká je situace konkrétně v České republice? Jak tento proces ovlivní distribuční strategie a co to znamená pro české dokumentaristy?

Vhled do tématiky na semináři poskytne mj. i Aleš Danielis, který digitalizaci kin vnímá jako jednu z největších technologických změn od nástupu zvuku. Jak zmiňuje ve svém článku pro Cinepur: „Technologický rozvoj digitalizace, která již není omezena na často nekvalitní projekce z DVD, výrazně rozšiřuje potenciální nabídku kin. Roste počet premiér a přibývá filmů pro úzce vymezené publikum…“ Více v článku zde.

 

Hosté:

Petr Vítek
Narodil se 18. července 1976. 1989-1993 - Střední průmyslová škola (systémy CAD/CAM). 2002-2005 - Pedagogická fakulta na Univerzitě Hradec Králové (Bc.). Od roku 1998 pracuje v kině Aero jako technický ředitel. Od roku 2003 technický konzultant kina Centrál (Hradec Králové), od roku 2005 technický ředitel kina Světozor, od roku 2006 technický konzultant společnosti Aerofilm, s.r.o. Od roku 2008 působí jako ředitel společnosti Pro-DIGI. (kino Aero, www.digitalnikino.cz)

 

Aleš Danielis
Po absolvování Filmové a televizní fakulty AMU nastoupil v roce 1977 do Ústřední půjčovny filmů, kde působil i v době její transformace na Lucernafilm a.s. a následně na Bontonfilm a.s. Nyní zde pracuje jako ředitel filmové distribuce. S katedrou produkce FAMU externě spolupracoval od roku 1987, od roku 1997 je interním pedagogem a v roce 2008 byl jmenován docentem. Od roku 1992 je členem rady Unie filmových distributorů, do roku 2007 byl v představenstvu České filmové komory a v současnosti zastupuje UFD ve Filmové radě. Je členem ČFTA a EFA. Publikuje v odborném tisku většinou analytické materiály o filmovém trhu.

 

Přemysl Martinek
Přemysl Martinek se narodil v roce 1980 v západočeském Sokolově. Vystudoval obor filmová věda na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Od roku 2002 působí jako dopisovatel filmového časopisu Cinepur, čtyři roky přispíval do týdeníku Respekt. V roce 2001 založil teoretický filmový seminář Film Sokolov a dodnes jej vede. V letech 2004 až 2007 působil jako programový ředitel pražského filmového festivalu Febiofest. Poté pracoval jako label manager v distribuční společnosti Bontonfilm a od roku 2008 je výkonným ředitelem distribuční společnosti Artcam. Spolupracuje s Mezinárodním festivalem dokumentárního filmu v Jihlavě a s festivalem asijských filmů Filmasia.

Kontakt:
Diana Tabakov
Vedoucí projektu České dokumentární filmy
Institut dokumentárního filmu
diana@dokweb.net

Zdroj dokweb.net