Mission Impossible: Fallout – další mimořádná recenze Dolby ATMOS

Recenze filmů dáváme na náš e-zin jen zcela mimořádně. A to většinou jen v případech, kdy vlastní film má nejen kvalitní děj, ale zároveň posouvá dál některou technickou laťku digitálního standardu DCI. To se po třech letech opět podařilo tvůrcům dalšího pokračování filmové série Mission Impossible. Zároveň za tři roky a dva dny od premiéry předchozího pokračování vzrostl počet sálů v Česku vybavených Dolby ATMOS ze dvou na patnáct. Více v našem článku…

O Dolby ATMOS jsme na našem e-zinu popsali už hodně stran. Tento zvukový formát je ale natolik zajímavý, že se o něm bude hovořit i nadále. To je jeho velká přednost. V první řadě musíme říci, že sám formát není samospasitelný. Jde pouze o nástroj v ruce mistrů zvukařů. Podobně, jako Gutenbergův vynález knihtisku nezaručil edice pouze kvalitního čtení. Jsou mixy v Dolby ATMOS, kde si zvukového formátu diváci všimnou jen v úvodní znělce, která má za úkol 3D zvuk představit. Pavel Rejholec ze studia Soundsquare nás před dvěma měsíci seznámil s mícháním v tomto formátu. Hlavně o možnosti připravit divákovi přesnou zvukovou atmosféru prostředí scény, ve které se film zrovna odehrává. A poslední Mission Impossible: Fallout přesně tyto atmosféry obsahuje.

Misssion Impossible: Fallout. Zdroj: CinemArt

Stejně jako před třemi lety předchozí pokračování s podtitulem Národ Grázlů. Nejde tedy jen o zvukové efekty v akčních scénách. Vrtulníky se sice ve filmu používají často, ale nad hlavou vám poletí jen výjimečně. Jde opět o atmosféru dané scény. Opět jsou to ulice Berlína a Paříže, ve kterých se odehrává první třetina filmu a ve kterých slyšíme v objektech projíždějící jednotlivé automobily v okolí. První transparentnější scéna se zvukovými objekty se odehrává, poněkud paradoxně, na veřejných toaletách, kdy kolem nás v jeden okamžik začnou splachovat jednotlivé kabinky. Ale nebojte se. Váš příplatek 20 až 30 korun za Dolby ATMOS nebude jen o splachování záchodů. :-) Ve druhé polovině, kdy se začne děj stupňovat až do neuvěřitelných akčních scén, jak je u série Mission Impossible zvykem, začnou ty opravdové „ATMOS orgie“, pro které se vyplatí navštívit právě takto vybavené kino a připlatit si za tento 3D zvukový formát.

Pro úplnost si zde zopakujeme tabulku aktuálně vybavených kin v ČR systémem Dolby ATMOS:

Název kina Typ kina Počet sálů s Dolby ATMOS
 CineStar Anděl Praha  multiplex  1